ویژگی های مثبت و یا منفی رییس جمور


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : 23 / 2 / 1392
بازدید : 1913
نویسنده : عیسی شهبازی

 

  ویژگی های مثبت و یا منفی رییس جمور از دیدگاه رهبر کبیر انقلاب اسلامی که می بایست مد نظر قرار گیرد. رهبر انقلاب در سالهای اخیر برخی نکات مثبت و منفی دولت را به شرح زیر بیان فرموده بودند:

۱-نشاط و پرکاری: یکی از خصوصیت ها این است که دولت، واقعاً باید یک دولت کار باشد؛ دولت حرکت و اقدام باشد؛ انرژى و نشاطِ کار  دولت، یک امر برجسته است.

۲-احیای گفتمان انقلاب:  خصوصیت و امتیاز دوم که در دولت باید باشد، شعار و گفتمان کلى است که منطبق بر شعار و گفتمان امام و منطبق بر شعارها و گفتمانهاى انقلاب است؛ این خیلى چیز باارزشى است.

۳-مردمی بودن و ساده زیستی: امتیاز سوم هم روحیه‌ى مردمى و خاکى است؛ این هم خیلى باارزش است؛ این را قدر بدانید. رئیس جمهور امتیازش به تشخص ظاهرى و شکل و قیافه نیست؛ امتیازش به همین است که خودش را با مردم هم‌سطح کند، به شکل مردم و در میان مردم باشد، با مردم تماس بگیرد، با آنها انس پیدا کند، از آنها بشنود.

در مقابل دولت و رئیس جمهور دارای برخی نکات منفی میباشد که باید دولت های بعدی سعی داشته باشند تا انها را در زمان ریاست خود برطرف کنند . برای مثال ورود و قدرت یابی برخی چهره ها که دارای شعارهای انحرافی می باشند، ماجرای تاخیر در انجام فرامین رهبر معظم انفلاب در تغییر معاون اول رییس جمهور، ماجرای عزل وزیر اطلاعات و استنکاف یازده روزه رییس جمهور و … از مواردی است که می توان از آن به عنوان نفاط ضعف دولت ها به آن اشاره کرد. به علاوه ورود به تنشهای بی حاصل با قوای دیگر و اصطکاکهای سیاسی نیز تا حدی از ضعفهای دولت ها می باشد.

به علاوه نکات ضعف دولت فعلی از نظر رهبر معظم انقلاب در همین سخنرانی:

بی توجهی به سیاستهای کلان: یکی از نقاط ضعف موجود را بی توجهی به سیاستهای کلان و تصمیم گیری های پیاپی دانسته و فرمودند:

وابستگی اقتصاد به نفت: “وابستگی اقتصاد ما به نفت و بی اعتنایی به سیاست های کلان اقتصادی و تصمیمات پی در پی و روزمره از سوی مسئولان دو مورد از این ضعف های اقتصادی است.”

 

 




:: برچسب‌ها: ویژگی های مثبت و یا منفی رییس جمور از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی , دیدگاه رهبر , دولت فعلی , چگونه رئیس جمهور اصلح انتخاب کنم , چگونه رئیس جمهور شوم , ضعف دولت احمدی نژاد , هاشمی رفسنجانی , مشایی , لاریجانی , ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


به وبلاگ لبیک گویان صاحب الزمان خوش آمدید.

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مذهبی و آدرس mazhab1.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد**اجرکم عندالله**






تماس با ما مذهبی

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 23
بازدید ماه : 360
بازدید کل : 607779
تعداد مطالب : 101
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1

جیمی نت جیمی نت

RSS

Powered By
loxblog.Com